1. رادیاتور پانلی:
  • در اکثر مواقع از جنس فولاد ضد زنگ می باشد
  • یکنواختی بیشتر در گرمایش نسبت به رادیاتورهای پره ای
  • سطح تابش یکنواخت و گسترده و بالطبع گرمای تابشی بیشتر نسبت به انواع رادیاتور پره‌ای (هر چه سهم نوع گرمایش تابشی نسبت به گرمایش همرفتی بیشتر باشد، از نظر فیزیولوژی بدن انسان دلپذیرتر خواهد بود).
  • زیبایی و تناسب با اغلب طرح‌های دکوراتیو
  • نصب یکپارچه و آب بندی خوب
  • امکان نصب از هر طرف رادیاتور

برخی از معایب رادیاتورهای پانلی :

  • بعلت استفاده از فولاد، امکان زنگ زدن و سوراخ شدگی نسبت به انواع آلومنیومی بویژه در بلند مدت وجود دارد.
  • در صورت آسیب و سوراخ شدن پانل رادیاتور امکان تعمیر مقرون بصرفه تقریباً وجود ندارد (کل پنل باید تعویض شود).
  • امکان افزایش یا کاهش ظرفیت حرارتی رادیاتور به پانل وجود ندارد. ( در چنین مواردی می توان با انشعاب از لوله رفت و برگشت شوفاژ و استفاده از پانل رادیاتور جداگانه ، ظرفیت حرارتی را افزایش داد).

نکته بسیار مهم: در کل از نظر راندمان و کارایی رادیاتورهای پانلی فولادی بهترین نوع رادیاتور هستند، ولی به شرطی که از یک تولید کننده مطمئن و دارای تکنولوژی خریداری شوند.

 نصب رادیاتور پنلی

رادیاتور های پره ای با توجه به مساخت فضا و نوع رادیاتور انتخابی ( طول پره و آکس آن) انتخاب میشوند و رادیاتور های پنلی نسبت به طول آنها انتخاب می شوند.

یکی از مشکلات خریداران رادیاتور عدم اطلاع از نحوه انتخاب رادیاتور در منازل و  مکانهای خود می باشد علی الخصوص با وجود تنوع رادیاتور های گوناگون مشکل انتخاب . افزایش می یابد. لذا اینک به منظور همکاری با  خریداران رادیاتور  تلاش می نمائیم با زبان ساده و به دور از محاسبات پیچیده نحوه  انتخاب هر نوع رادیاتور را در ذیل به  اطلاع  رسانیم  . نحوه  انتخاب  رادیاتور  گرمایشی  بستگی  به آب و هوا،ارتفاع سطح دریا، ضخامت دیوارها مواد لازم مصرف شده در ساختمان . نحوه عایق بندی ساختمان ، تعداد پنچره ها ، نوع پنجره ها  ( یک جداره و یا دو جداره و دهها فاکتور دیگر دارد. جهت سهولت کار می توان وضعیت آب و هوای معتدل ( تا 5 – ) و هوای سرد تا ( 25- ) تقسیم نمود   و سایز رادیاتور خود را مطمئن تر انتخاب نمائیم.

الف ) یونیت حرارتی

مقدار درجه سانتیگراد یونیت گرمایشی شامل انواع پکیچ . دیگهای فولادی و چدنی با توجه به نیاز هر منطقه تنظیم میگردد به منظور جلوگیری از هر  گونه هزینه های اضافی ( کار مداوم موتور پمپ. مشعل ) درجه ایده آل بین 80 – 70 درجه سانتیگراد می باشد. بدیهی است در تابستان که  نیاز به این گرمایش نمی باشد ، درجه آن 60 درجه سانتیگراد می باشد.

ب ) مقدار انرژی مورد نیاز بر حسب کیلو کالری برای هر متر مربع

نظر به اینکه کلیه تولید کنندگان انواع رادیاتور در ایران جداول گرمایشی خود را بر اساس درجه ورودی 80 – 75 درجه سانتیگراد و در نتیجه Δt=60  محاسبه و تنظیم نموده اند ( دمای اتاق 20 درجه ) به منظور انتخاب رادیاتور به طریق ذیل می توانیم عمل کنیم  . در صورتیکه نصب رادیاتور در دمای 5- مد نظر باشد برای گرمایش هر متر مربع ساختمان و تا ارتفاع 3 متر مقدار 105-90 کیلو کالری درساعت  انرژی نیاز می باشد . در صورتیکه نصب رادیاتور در دمای تا 25- مد نظر باشد برای هر متر مربع ساختمان و  تا ارتفاع 3 متر مقدار 150 – 110 کیلو کالری در ساعت انرژی نیاز می باشد.

 * تذکر مهم ::   با هر یک متر افزایش ارتفاع نیاز به 15% انرژی بیشتر می باشد.

پ ) نحوه محاسبه و چیدمان رادیاتور ها

در صورتیکه متراژ مفید ساختمان ضربدر مقدار کیلو کالری برای هر متر مربع ( معتدل و یا سرد سیر ) انجام گیرد انرژی کل مورد نیاز  ساختمان بدست می آید سپس با توجه به مقدار انرژی کل به دست آمده می بایست برای هر یک از قسمتهای ساختمان و با توجه به انشعاب موجود به نحوی عمل نماییم که مقدار انرژی لازم تامین شود. لذا چیدمان کل رادیاتور ها باید به طریقی انجام گیرد که مجموع کیلو کالری رادیاتور های انتخابی با تلفات حرارتی مکان برابر  باشد. همچنین در  صورتیکه موقعیت نصب رادیاتور انتخابی با خود رادیاتور همخوانی نداشته  باشد  می بایست کسری انرژی موجود را به طریق دیگر تامین نمود. بدین معنی که با انتخاب سایز رادیاتور بزرگتر برای موقعیت های دیگر ، کسری را بر طرف می کنیم.

نمایندگی شمال تهران

تلفن:09035847086

محدوده نمایندگی شمال تهران:

میرداماد،ارتش،چیذر،ولنجک،تجریش،الهیه،نیاوران، نوبنیاد،چیذر،شریعتی،وزرا،سهروردی،دزاشیب،ازگل قیطریه،گاندی،یوسف آباد،ظفر،هفت تیر ،فرمانیه،کامرانیه،اختیاریه،پاسداران،

نمایندگی غرب تهران

تلفن تماس:09035847086

محدوده نمایندگی غرب :

شهرک غرب،پونک، سعادت آباد،مرزداران،باغ فیض،آزادی،استاد معین،صادقیه،شهران،شهرآرا،اوین،درکه،اکباتان،سردار  جنگل، اشرفی اصفهانی،شریعتی،ستارخان،

نمایندگی شرق تهران 

تلفن تماس:02133175991

محدوده نمایندگی شرق:

رسالت،مجیدیه،سبلان،بهار،شمیران نو،هفت حوص ، نارمک، آیت ، مدنی ، علم و صنعت، تهرانپارس، پلیس ، کرمان ، سیدخندان، حکیمیه، پیروزی، نظام آباد، استخر  میدان ملت ، دلاوران ، بلوار بیژن